בעיות התנהגות אצל ילדים

מהן בעיות התנהגות אצל ילדים ומתי זו באמת נחשבת לבעיה ולא סתם שובבות.

נבחן ראשית את רמת החומרה: מחקרים מראים שמחצית מהילדים בסביבות גיל 6 כבר משקרים להורים, כולם מכירים את התפרצויות הזעם המזוהות עם גיל שנתיים לדוגמה.

אז מתי באמת מדובר בבעיית התנהגות חמורה?

ילד שמתאכזר לבעלי חיים או אפילו גורם להרג של בעל חיים , שאלים בצורה קיצונית, כולל שימוש בכלי נשק או חפצים מסוכנים נרצה לבדוק לעומק מה הגורם לבעיית ההתנהגות ואיך ניתן לתמוך בילד. כאמור שקרים, מריבות פיזיות מתונות אפילו הצקות לבעלי חיים נחשבות בעיות התנהגות נורמליות ולא חמורות אצל ילדים.

נבחן גם את השכיחות של בעיות ההתנהגות, האם מדובר במשהו שקורה בכל מיני מצבים או נאמר רק בסיטואציה אחת כמו בגן או אצל חבר מסוים. האם התופעה היא יומיומית או לעיתים רחוקות.

נסתכל על איך בעיית ההתנהגות משפיעה על התפקוד בחיי היום יום. אם התופעה יוצרת בעיות חוזרות במסגרות של הילד, בבית, עם הסביבה אז בהחלט ניתן להסיק שבעיות ההתנהגות משפיעות באופן ישיר על חיי היום יום של הילד.

ברגע שישנה בעיה המשפיעה על חיי היום יום, במסגרות ובבית, בנוסף התופעה לא צצה פעם בכמה זמן אלא ממש בתדירות גבוהה, זה הזמן לקחת את הילד לקבלת אבחנה ומתן תמיכה.

איך נוכל לסייע לילד עם בעית התנהגות בחוות הפקאן: 

בחוות הפקאן עבדנו עם לא מעט ילדים עם בעיות התנהגות, אחד הכלים העוצמתיים בעבודה עם בעלי החיים היא ההשלכה של רגשותיו של הילד על בעלי החיים. ככה נוכל לגלות המון על עולמו הפנימי של הילד. נוכל לבדוק מה מניע אותו להתנהג בצורה בה הוא מתנהג, מה הוא מרוויח מכך.

נראה לילד איך כשהוא רגוע החיות בחווה רגועות כמראה, נדבר על איך זה נכון גם לגביי סביבתו של הילד.

בעזרת בעלי החיים נעזור לילד לחוות הצלחה, להיות גאה בעצמו ולזהות מתי הוא מקבל תגובה חיובית בעבור פעולות שהוא עושה עבור אחרים.

נדריך את ההורים להמשך טיפול, ניתן כלים אפקטיביים לעבוד עם הילד, לתמוך בו ולהעצים אותו.